● Arról, hogy
hogyan lett
a szeretet
üzleti jellegű
Az
úgynevezett emberi szeretet valójában egy kacifántos üzleti koncepció
érzelmekbe bújtatott formája. Azonban a hasonlóság ellenére is kirajzolódik egy
óriási különbség szeretet és üzlet között: a szereteten alapuló kapcsolatokban
sosem tudhatjuk, mire számíthatunk, míg a pénz világában egyszerűen elvesszük,
ami kell, ha ismerjük és birtokoljuk a megfelelő eszközöket. A pénzvilág racionális
és kiszámítható, míg az emocionalitás viszonylagos, szubjektív és elszakad a
realitásoktól, a mindennapi élettől. A szeretet irracionális cselekvésekre
ösztönözhet. Aki nem képes szétválasztani az érzelmeket a mindennapi élettől,
előbb-utóbb alulmarad. A szeretet félelmet, kétségbeesést és bizonytalanságot
szülhet a kötődés és a ragaszkodás mind bonyolultabb elmélyülésének
következtében.
A racionalitás ezzel szemben egy olyan koncepció,
mely biztonságot ad. Nevezhetjük ezt egyfajta menekülőútnak is az érzelmek
bizonytalansága elől. Ezért törekszik a modern kor embere a szeretet
racionalizálására és kapcsolatai üzletiesítésére.
–––––
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.