● A személyes pokolról
Mindenkiben létezik egy
személyes pokol. Ezt emlékek, élmények, megtapasztalások alkotják. Összetevői
olyan érzés- és élménytöredékek, melyek nem kerültek a feldolgozottság
kategóriájába.
Amikor
az ember teljesen kiéli ezt a „démonikus” természetet, nem marad más utána csak
a nyugalom és a tisztaság. Ehhez úgymond el kell pusztítani magunkat, meg kell
kérdőjeleznünk, hogy mi a valóság, szembe kell néznünk a lelki fájdalommal, ami
a testi tűrőképességünk határát súrolja, órákon át önkéntelenül kell sírnunk…
Erre kérve vagy kéretlenül lehetőséget adnak az életünk során fellépő krízisek.
Melyből akad innovatív és destruktív jellegű is. Az innovatív kríziseket
nekünk, személyesen van lehetőségünk előidézni, azáltal, hogy szembesítjük
magunkat olyan kérdésekkel, melyektől félünk. Melyek ránk vonatkoznak,
személyiségünkből fakadnak, de idáig megpróbáltuk őket tudatalattink legmélyebb
zugaiba elrejteni. A destruktív jellegű kríziseket úgymond „az élet hozza”. De
ez csak akkor következik be, ha mi önmagunkat nem szembesítjük saját
félelmeinkkel.
Amikor
túljutunk egy krízisen, a szellem kiürül, lesöpri magáról szennyeződéseit és
felragyog az idáig látensen vegetáló lélek, eredeti fényében. Ebben a
helyzetben nem marad más, csak a végtelen nyugalom, a közöny a világ dolgai
iránt. Ebben az állapotban múlt és jövő elveszíti jelentőségét. Csak a végtelen türelem létezik
és megszűnik minden kötődés a személyek, események, tárgyak iránt. Nem számít,
hogy mit értünk el, hogy mink van, mi van még hátra, mert minden csupán egyetlen
egybefüggő pillanat. Egy pillanat, ami valami nem eviláginak az anyagi
manifesztációja. Idő, amit egy szándék hívott életre, momentum, mely itt a
Földön ismeri a kezdetet és a véget, azonban eredeti természetében valójában
végtelen.
Ha
megérintjük ezt a pillanatot, maga a pillanat és saját önvalónk elveszítik
személyességüket, és csupán egy állapottá válnak a kézzelfogható jelenségek
helyett. Ez a lelkünk állapota. Ebben az állapotban már csak azért hajtunk
végre tetteket, hogy játsszunk, hogy élvezzük a lét játékos könnyedségét.
Külső
szemmel ilyenkor is átlagos személyeknek tűnünk, átlagos tettekkel, belül
azonban nem cselekszünk, csak megmaradunk lélekben örökké fiatalnak,
egyhelyben, mindig ugyanott, a tisztaságban.
–––––